Já nevim. Není na elektromobily ještě brzo? Nebo už máme takový nadbytek levné ekologické elektřiny, že nevíme co s ní?
Odpovědět0 0
Brzo? Tohle ale přeci nemá žádný časový počátek, jde o proces. Elektromobilita se bude postupně rozšiřovat, ale to je záležitost tak na zhruba 50 let, pokud budeme hodně optimističtí. Vždyť jen vozový park se v ČR obnoví jednou za 30 let a s elektromobily to rozhodně nebude rychlejší. Plnou elektromobilitu tu budeme mít možná tak v roce 2070. Takže pokud tam máme v roce 2070 dojít, tak už teď v roce 2020 jsou nové akumulátory naopak pozdě.
Pokud jde o elektřinu, tak už nyní ČR vyváží takové množství elektřiny, že by to zvládlo nabíjet v podstatě všechna osobní auta, pokud by byla elektrická. Pokud bychom tedy přestali vyvážet elektřinu, tak už nyní v roce 2020 máme elektřinu pro elektromobily, které tu budeme mít v roce 2070. Má to ale několik háčků. Za prvé, pokud přestaneme vyvážet, tak sice my problém mít nebudeme, ale budou ho mít naši sousedé. Za druhé, dnešní elektřina v ČR není zrovna ekologická. Sice je emisně ve výsledku čistější než spalování benzinu a nafty, není to ale extrémní rozdíl. A za třetí, naše stávající elektrárny doslouží, takže bude nutno budovat něco nového a těžko říci, co to bude.
Odpovědět0 0
Však jo. Ve finále to dopadne jako se soláry. Zaplatí to všichni a to pořádně. Ekologické to sice moc nebude, ale aspon se budou ksefty hejbat. Podraží elektřina pro všechny, pár boháčů nakoupí elektro s dotacema a zbytek bude platit.
Urcite se objevi nejaka eko dan na palivo aby se lidi trochu podojili.
Odpovědět0 0
Copak o to. Pokud by baterie vydržela 100 cyklů plného nabití (alias napřed pár set cyklů částečného vybití a nabití) a pak umírala pozvolna na snížení kapacity, nebyl by to neřešitelný problém. Určitě by šlo vytvořit systém, který snando vymění celý blok. Potíž je cena, dostupnost materiálu a chování v případě poruchy. Síra je levná a je snadno dostupná v množství milionů tun. Lithium je dost drahé a ložiska o potřebných milionech tunách materiálu ani nejsou známa. A co horšího, lithium je v kyslíkové atmosféře nepříjemně reaktivní. Poškozerná baterie je v podstatě samozápalná. Záleží jen na okolnostech, jestli jen "hřeje a smrdí", nebo jestli vyšlehnou plameny.
PS: Spíš, jestli někdo netušíte, jak vypadá studie uhlíkové baterie? Vím, že s tím před několika lety vyhrála studentka Intelí soutěž na podporu mladých.. Tehdy slibovali, že je to velmi levné (uhlík je hodně levný). že to má stejné množství uložerné elektřiny na kg jako li ion, plus, že se to dá do 80% kapacity nabít snad za 30s.. A že je to stabilní, samo že to nechytne. A pokud si to dobře pamatuji, tak hlavně, že jde o velmi snadnou úpravu současných linek, tudíž se to bude ta rok či dva vyrábět.. Je to asi 5 let a nic.. Místo toho hoří ajfouny a ťamťungy..
Odpovědět0 1